Після цього музейні зали, які роками зберігали свою непохитну цілісність, встигли прийняти декілька вкрай важливих і масштабних виставок, які раніше просто ніде було б розмістити. Головна з них – "Герої. Спроба інвентаризації" – власне й підіймає питання потреби в свіжому погляді на музейну колекцію та її окремі частини, що представляють "незручні" сторінки історії.
Процес інвентаризації – буквальної та метафоричної – був продовжений виставкою "Спецфонд. 1937–39". Ледве не вперше з трагічних часів терору картини "ворогів народу" покинули музейні запасники й відкрили глядачеві фактично невідомий до цього фрагмент історії мистецтва. З моменту занепаду політичної системи, яка забороняла ці твори, минуло 25 років. Проте нагода показати більшу їх частину випала лише цього року.
Наступна велика виставка - Enfant Terrible - знайомила з більш сучасним, проте так само маловідомим широкій аудиторії художнім явищем – одеським концептуалізмом. Гігантська колекція творів, зібрана Мирославом Кульчицьким за участі Музею сучасного мистецтва Одеси, щільними рядами зайняла стіни та підлогу того таки першого поверху.
Розпочата історична лінія підхоплюється щойно відкритою виставкою "Мистецтво українських шістдесятників. Можливість музею", яка знайомить з неофіційним мистецтвом Києва, Львова, Одеси та Ужгорода.